הזינו את החיפוש שלכם
רובנו מכירים את המסלול הקבוע של: תיכון-צבא-טיול-לימודים אקדמיים לתואר והתחלה של קריירה. אך מסתבר שעבור רבים, אבני הדרך במסלול הזה משתנות מעט, ואינן קבועות.
יש היוצאים מהצבא ומתחילים מיד בקריירה (במיוחד יוצאי ממר”ם או 8200 המגיעים מיד לעבודה בהייטק). למרות המשכורת המתגמלת בסוף החודש, חלקם מרגישים את הצורך להעמיק אף יותר את הידע במדעי המחשב או מערכות מידע, ופונים אל האקדמיה על מנת להשיג זאת. אז, הם מחשבים מסלול מחדש ומשלבים עבודה עם לימודים אקדמיים כדי להגיע לתואר ראשון תוך כדי העבודה.
אחד מהסטודנטים הללו שבחרו במסלול ההפוך, שבו הלימודים מתחילים בזמן הקריירה, לומד היום באקדמית תל־אביב-יפו. אריאל ליבשיץ (בן 25, ממבשרת ציון וכיום מתגורר בתל־אביב) הוא סטודנט לשנה ב’ בתואר ראשון במדעי המחשב (B.Sc.) שעובד כמפתח Frontend (צד לקוח) בחברת WIX.
ליבשיץ מתחיל ומספר לנו על הדרך שעבר עד שהגיע ל-WIX: “עוד מילדותי הייתי מפרק חפצים שונים ובונה מהם חפצים אחרים. הייתי סקרן מאוד. כבר בתיכון הגעתי לתחום המחשבים בבחירת המגמות בתיכון בכיתה י’. בצבא, התקבלתי לממר”ם, שם תכנתתי, ושם קיבלתי את בסיס הידע בתכנות שאפשר לי להשתלב בעולם ההייטק. המשרה ב-WIX היא למעשה המשרה הראשונה שלי לאחר הצבא. אחרי שנתיים של עבודה שם, הגעתי לאקדמית”.
אז למה ללכת ללימודים?
“היה חסר עומק. הסיבה שבחרתי ללמוד לתואר ראשון במהלך הקריירה היא, שמדובר במקצוע שאני זה מאוד אוהב ורציתי להתעמק בו. רציתי לדעת יותר. הסיבה שבחרתי ללמוד לתואר ראשון במהלך הקריירה היא, שהרגשתי שעל מנת לצלול עמוק עוד יותר בעולם גדול ומתפתח כל כך של ההיטק, עלי לחזור קודם כל לבסיס ואז להתעמק ולפתוח את עצמי לתחומים חדשים שלא נגעתי בהם עדין, בכללי אשמח לידע מעמיק יותר שיעמוד לצידי. אני יודע לתכנת, ומכיר את הצד הפרקטי של כתיבת קוד – אבל לא מכיר את התחום לעומק כפי שלומדים בקורסים המתקדמים” מסביר ליבשיץ.
הרבה יותר מתעודה
“בוגרי התואר הראשון במדעי המחשב יוצאים מהאקדמיה עם הרבה יותר מתעודה. הם לומדים כיצד להתייחס לבעיות ואתגרים באופן אחר. איך להגדיר את הבעיה ומתוך ההגדרה לחפש את הפתרונות הטכנולוגיים. הקורסים השונים במהלך התואר משנים את צורת החשיבה, וכך הגישה כולה משתנה”, מסביר ליבשיץ.
הוא מוסיף: “אחד מהיתרונות הנוספים שגיליתי, שלא קשור דווקא לחומרי הלימוד עצמם, הוא היכולת לנהל זמן באופן מיטבי. עד לימודי התואר הרגשתי שאני לא מספיק לעשות הרבה במהלך היום. ופתאום, כאשר אתה מבין שאתה צריך להקדיש את כל כולך לשני התחומים, הן ללימודים והן לעבודה, מתפתחת יכולת תכנון טובה יותר”.
“אני במסלול שבו הלימודים הם בימי חמישי שישי בלבד”. הוא מסביר: “אך, כדי להצליח באמת אתה מגלה כי צריך לעשות מעט עבודה בכל יום במהלך השבוע. זו הדרך הטובה להצליח לעמוד בכמות התרגול העצומה שנדרשות כדי להצליח בתואר”.
איך מקבלים ב-WIX את העובדה שאתה לומד ועובד?
“הגישה בחברה מאוד חיובית בתחום של התפתחות אישית. הם מאוד עוזרים ומאד תומכים בי. למעשה ב- WIX יש יום אחד בשבוע שבו אנו עובדים חצי יום ושאר היום מוקדש להרצאות העשרה שונות, שנועדו לפתח את העובדים בתחומים מגוונים. גם לי יצא להעביר את אחת ההרצאות האלה”.
היית גם שותף בהאקתון באקדמית?
“נכון, בשנה שעברה יצא ממש במקרה שהייתי בהאקתון 2020, לא בתור סטודנט אלא דווקא בכובע של מנטור מטעם WIX בתחילת לימודי התואר, זו הייתה חוויה מיוחדת מאוד לראות את הדרך שבה פותרים בעיות באופן טכנולוגי בזמן קצר באופן מקוון. למעשה, אנו עומדים לעשות האקתון באותו סגנון גם בתוך WIX עצמה”.
איך אתה מרגיש עם האיזון של העבודה והלימודים?
“האמת, ברגע שמבינים שבשני התחומים יש להשקיע זמן רב, הדבר מסייע לפתח מיומנויות שלא היו קודם. עכשיו אני מספיק לא רק לאזן בין הלימודים והעבודה, אלא גם מוצא את הזמן לתחביבים כמו קרוספיט ויציאה עם חברים.
לסיכום: הלימודים אינם תנאי למציאת עבודה, אבל הם מקום נהדר להתעמק ולרכוש עוד מיומנויות, ואני מאוד שמח ואף גאה שהתאפשר לי למצוא מקום עבודה מתאגר, ובמקביל תומך ומחזק את הרצון האישי שלי ללכת וללמוד.