האקתון ללא מתכנתים

בשבוע שעבר התקיים באקדמית האקתון באורך של כחמש שעות בקורס ההתנסותי המיועד לסטודנטים מבתי הספר השונים- “תכנות ללא מתכנתים”. הייתה זו הזדמנות עבור סטודנטים המגיעים מבתי הספר מדעי ההתנהגות, ממשל וחברה וניהול וכלכלה, להתנסות בפיתוח והוצאה לפועל של רעיון. הסטודנטים התבקשו לממש במסגרת ההאקתון אמצעי חדש להשמעת סאונד. הם חולקו לצוותי עבודה מולטי-דיסציפלינריים מתוך מחשבה שחלק מההתנסות היא עבודה בשיתוף פעולה עם סטודנטים המגיעים מבתי ספר שונים ולהם מיומנויות שונות.
לאחר שהועלו רעיונות שונים לאובייקטים אינטראקטיביים חדשים, ולאחר שנחשפו הסטודנטים לפרק טכני הנדרש למימוש הפרויקט, התנהל ההאקתון כסדנת עבודה בה עבדו הסטודנטים בשיתוף פעולה על בניית המעגל, תכנות הרכיבים ויצירת האובייקט הפיזי. בין הרעיונות שפותחו: חגורה אשר מתריעה על מכשולים בדרך, מזוודה מזמרת כאשר מתקרבים אליה כדי להקל על מציאת הכבודה לאחר טיסה, אובייקט לחדר ילדים אשר משמיע סאונד בהתאם לעצמת התאורה ועוד.
הייחודיות של ההאקתון היא לא בהכרח בתוצרים אלא בכך שסטודנטים העלו רעיונות ייחודיים לפרויקטים אינטראקטיביים ועבדו בשיתוף פעולה לממש אותם. הצוותים היו מעורבים והתמודדו יחד עם אתגרים טכניים, חלקם אף עם חסמים אישיים בכל הנוגע לתכנות ואלקטרוניקה בצורה מעוררת השתאות. ההאקתון כלל בנייה והוצאה לפועל של רעיון לכדי אובייקט פיזי ותרגול של מיומנויות חדשות: תכנות, אלקטרוניקה ועיצוב אינטראקציות חדשות עם טכנולוגיה. עם סיומו אמרו חלקם כי נהנו מעבודה כל כך שונה מזו שאליה הם רגילים בתואר שלהם.
הקורס עוסק בתכנות בסביבת Arduino לחסרי כל ידע טכני בהנחיית מיכל בריל גלסנר. את ההאקתון ליווה בפן הטכני בני שפירא.