איך מה שלמדתי באקדמית הפך אותי ליזם?

היזמים הצעירים שלנו באקדמית תל־אביב-יפו לא עצרו לרגע בתקופת הסגרים. אחרי שהתנסה בתהליך פיתוח מוצר במסגרת קורס "חדשנות בפיתוח מוצר" של ענת גולדשטיין בשיתוף עם מרכז החדשנות "אתחלא", בן גולדברג לוקח את הידע מעשי שצבר, ועוד לפני סוף התואר נכנס לשוק הפיתוח והיזמות.
October 10, 2021
entrepreneur

“קיבלתי החלטה ללמוד באקדמית בזכות השילוב המרתק בין תאוריה להתנסות מעשית” מספר בן גולדברג (26, תל אביב) סטודנט לכלכלה וניהול עם התמחות ביזמות, הנמצא כיום בשנה ג’. “התלבטתי בין עיצוב תעשייתי לתעשייה וניהול. הדגש על ההיבט המעשי סייע לי לבחור במסלול הנוכחי. בשנה השלישית התחלתי להרגיש את המשמעות של העשייה בפועל, וההתנסות ביזמות ‘פול טיים’. במהלך הקורס יצרנו מוצר בפועל והצגנו אותו.”

כיצד מפתחים מוצר יחד בזמן הקורונה?

“הפיתוח החל בפגישה הראשונה של הקורס בזום שם התחלקנו לקבוצות. בשלב והעלנו רעיונות שונים… תהליך קונספט המוצר, יצור אב־הטיפוס ואיתור הלקוחות החל בזום. אך למרות הכל לא ויתרנו על המפגשים בקפסולות”.

“לא ניתן לערוך את כל התהליך בזום” מסביר גולדברג על ההחלטה להיפגש פיזית ומוסיף “למדנו על מדפסות התלת־מימד הממוקמות במרכז ואי אפשר לעשות זאת מרחוק…”

ספר לי קצת על החוויה, איזה מוצר יצרתם?

“השקת המוצר הייתה בעבודה משותפת יחד עם ארז לאור, סטודנט במכללה הלומד מערכות מידע, ושלושה סטודנטים נוספים מנווה שרת הלומדים במגמת מידע ונתונים. התחברנו לתובנה שאנשים חווים עייפות גדולה ממשך זמן משבר הקורונה, ולכן יש נטייה לזלזל מעט בהנחיות לאורך הזמן… רצינו לסייע להם לשמור על ההנחיות”.

“בהתחלה חשבנו לייצר מתקן המתלבש על הטלפון החכם שיכלול ג’ל לחיטוי ידיים. אך לא היינו מרוצים ממנו…” מפרט גולדברג על התהליך: “שינינו את המוצר למתקן שמתחבר לאופניים ולקורקינט. כי הגדרנו את קהל היעד כצעירים בת”א המתניידים בקורקינט אישי או באופניים…” מכאן הדרך כבר הייתה ברורה יותר. גולדברג וחבריו לצוות יצרו מתקן המסוגל להתחבר לכידון של אמצעי התחבורה הניידים האלו מצד אחד ומצד שני לבקבוק אלכוהול ג’ל.

תמונה1.jpg

אתם עומדים להשיק את המוצר באופן רשמי?

“האב־טיפוס האחרון הצליח והביקורות על המוצר העלו את הרעיון להמשיך לקדם את המוצר. כמובן שנתייעץ כולנו ונחליט איך להמשיך עם המוצר. אולי למכור אותו לחברות של האופניים השיתופיים בעיריית תל־אביב.”

מה למדת שלא ידעת בעבר בתחום היזמות?

“החלק הכי חשוב שלא ידעתי קודם הוא שלב ‘תיקוף לקוחות’. בשלב הזה אנו פונים לאנשים ומציגים בפניהם את המוצר, נותנים להם להתנסות בו בלי הדרכה או הכוונה מראש כיצד המוצר פועל. למדתי שהשלב הזה קריטי להבנת המוצר ולזיהוי של כשלים בו. זה שלב שאני בהחלט אאמץ הלאה גם בהמשך.”

האם אתה רואה את עצמך מיישם את הידע שצברת גם בעתיד?

“כן, למעשה אני מיישם אותו עכשיו עם חבר מהתואר ועוד יזם נוסף”, מספר גולדברג: “אנו עובדים על אפליקציה בתחום הכושר, המקשרת בין בעלי חללים לאימון לפי שעה, מתאמנים ומאמנים. האפליקציה מחברת בין כל הגורמים בשוק. סטודיו שלא ממלא את השעות בלו”ז יכול לקבל הכנסה נוספת, או בעל בית פרטי יכול להשכיר לפי שעות את ביתו”.

תקופת הקורונה הופכת גם את המיזם הזה לאתגר לא פשוט, נכון?

“הוספנו מאפיינים שיכולים להתאים גם לשינויים בתחום הכושר בתקופה הזו. למשל, מאמן יכול לתאם אימונים מקוונים בזום עם לקוחותיו או אימונים בחוץ בפארק. האפליקציה כיום בשלבי בדיקות אחרונים”.

גולדברג מסכם: “אני חושב שהדגש על ההתנסות וההשתלבות בחברה בתעשייה באמת מוכיח את עצמו. זו הסיבה שהגעתי אליו.

ממלא השראה, ובהחלט מעודד לפתוח את הראש למיזמים חדשים.

לפרטים נוספים על הקורס ההתנסותי “חדשנות בפיתוח מוצר בתלת־ממד” לחצו כאן

 

banner