יצירת ממשקים מוחשיים בתואר ראשון במדעי המחשב (.B.Sc)

בקורס “ממשקים מוחשיים” המיועד לסטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון במדעי המחשב, הסטודנטים תכננו ובנו ממשקים פיזיים חווייתיים למשחקי מחשב קיימים. התהליך כולל אספקט טכני של תכנון האובייקט והטמעת חיישנים המודדים את המידע המתקבל באינטראקציה עם המשתמש.
עם אילו אתגרים הסטודנטים בקורס מתמודדים?
פיתוח כל פרויקט בקורס דורש יכולת פיתוח בסביבות שונות ועמידה באתגרים הנובעים מהאינטגרציה בין סביבות אלה. הממשקים הם: סביבת הפיתוח עצמה (Arduino), האובייקט הפיזי שבו מוטמע הבקר והמעגל החשמלי המחובר אליו.
מעבר לאתגר הטכני, הסטודנטים צריכים למצוא רעיון למשחק פיזי מוכר ולהפוך אותו למשחק המשלב אינטראקציה בין הפיזי לדיגיטלי.
פרויקט ה”כובע”
אותו תכננו אורי ברוומן, ירדן אגמי וניב יוספי מוביל להתקדמות במשחק בעזרת זיהוי תנועות הראש.
פרויקט “פטיש”
שתכננו איתי טליאס, עידו כחלון ותמיר חורי: זיהוי זווית הטיית הפטיש ומכה באמצעותו מובילה להתקדמות במשחק.
פרויקט “באולינג”
של כפיר ארליך ויובל שוחט ממפה את פגיעת כדור הבאולינג למסך משחק המחשב.
סדנת ממשקים מוחשיים נלמדת כחלק מהתואר הראשון במדעי המחשב באקדמית תל־אביב-יפו.