יצירת ממשקים מוחשיים בתואר ראשון במדעי המחשב (.B.Sc)

בסיום הקורס "ממשקים מוחשיים" בהנחיית ד"ר מיכל בריל גלסנר ובני שפירא, הוצגו פרויקטי הגמר של הסטודנטים והסטודנטיות. בקורס הייחודי מתכננים ומייצרים אב טיפוס למוצרים אינטראקטיביים.
June 12, 2022
סדנת ממשקים מוחשיים

בקורס “ממשקים מוחשיים” המיועד לסטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון במדעי המחשב, הסטודנטים תכננו ובנו ממשקים פיזיים חווייתיים למשחקי מחשב קיימים. התהליך כולל אספקט טכני של תכנון האובייקט והטמעת חיישנים המודדים את המידע המתקבל באינטראקציה עם המשתמש.

עם אילו אתגרים הסטודנטים בקורס מתמודדים?

פיתוח כל פרויקט בקורס דורש יכולת פיתוח בסביבות שונות ועמידה באתגרים הנובעים מהאינטגרציה בין סביבות אלה. הממשקים הם: סביבת הפיתוח עצמה (Arduino), האובייקט הפיזי שבו מוטמע הבקר והמעגל החשמלי המחובר אליו.

מעבר לאתגר הטכני, הסטודנטים צריכים למצוא רעיון למשחק פיזי מוכר ולהפוך אותו למשחק המשלב אינטראקציה בין הפיזי לדיגיטלי.

במיוחד בלטו שלושה פרויקטים:

פרויקט ה”כובע”
אותו תכננו אורי ברוומן, ירדן אגמי וניב יוספי מוביל להתקדמות במשחק בעזרת זיהוי תנועות הראש.

פרויקט “פטיש”
שתכננו איתי טליאס, עידו כחלון ותמיר חורי: זיהוי זווית הטיית הפטיש ומכה באמצעותו מובילה להתקדמות במשחק.

פרויקט “באולינג”
של כפיר ארליך ויובל שוחט ממפה את פגיעת כדור הבאולינג למסך משחק המחשב.

סרטון סיום הקורס ממשקים מוחשיים לשנת תשפ”ב:

סדנת ממשקים מוחשיים נלמדת כחלק מהתואר הראשון במדעי המחשב באקדמית תל־אביב-יפו.

banner