הדרך לשינוי מתחילה מכאן – רוצה להשפיע מבפנים על החברה בישראל? הכירו את התואר הראשון הדו-חוגי במדע המדינה וסוציולוגיה (.B.A)

נפגשנו לשיחה עם ד”ר נועה לביא, ראשת המסלול לתקשורת ומדיה, בתואר הראשון הדו-חוגי במדע המדינה וסוציולוגיה, להבין איך היא תופסת את המצב בחברה בישראל ואיך היא רואה את התואר כמקפצה לעמדות השפעה ושינוי עבור הסטודנטים והסטודנטיות.
ד”ר נועה לביא
ראשת המסלול לתקשורת ומדיה בתואר ראשון דו-חוגי במדע המדינה וסוציולוגיה
איך התואר הופך את הסטודנטים למובילי ומשפיעי המחר?
במסלול תקשורת ומדיה, הדגש הוא על לתת לסטודנטים ולסטודנטיות כלים יישומים-חברתיים דרך קורסי יזמות, גיוס משאבים כלכליים וחברתיים, ניהול פרויקטים ועוד. הלימודים משלבים קורסים תיאורטיים שנותנים בסיס ידע מקצועי לבין סדנאות מעשיות ויציאה מגבולות הקמפוס לפעילויות חברתיות.
תהליך הלמידה וההפיכה של הסטודנטים והסטודנטיות ממקום של רוצים להשפיע, לעמדות השפעה, הנהגה והובלה, שלם ומלא. המסלול מעניק כלים מעשיים לצד המידע התיאורטי. הסטודנטים מתנסים בפועל בעשייה חברתית ומשתמשים בכלים הללו בפועל במיזמים שונים, כמו כן הם גם פוגשים באנשי מפתח שיכולים לכוונם למצוא את המטרות שירצו לבצע.
ד”ר לביא מדגישה את הכוח וההשפעה שיש לתקשורת בזירה הפוליטית-חברתית ומסבירה מדוע חשוב שמנהיגי העתיד יבינו את המנגנונים והמניעים של התקשורת. “אנחנו בימים אלו עדים לשיאו (או סיומו, תלוי את מי שואלים) של משבר בפוליטיקה הישראלית, משבר שנמשך שנתיים. אבל אסור לנו לחשוב שזהו רק משבר פוליטי. זו תוצאה של תהליכים ומשברים באיזון היחסי העדין שבין הפוליטיקה והתקשורת… שליטה באמצעי התקשורת והמדיה, מאפשרת יצירת סדר יום פוליטי והנעת הציבור לפעולה כזאת או אחרת לפי אג’נדות שונות, שחלקן הגדול נסתרות”.
מעבר לכך שהזירה הפוליטית-תקשורתית נמצאת כל הזמן בתהליכי התפתחות, נדרשת הבנה והיכרות עם השחקנים והדרישות השונות של הזירה כדי להשתלב במקצועות החדשים שנוצרים בה: “למשל… ‘מנהל רשתות חברתיות עבור פוליטיקאים’ הפכה להיות תת-התמחות בפני עצמה, אחד העיסוקים המובילים והחזקים בשוק הפוליטי”. תפקיד שכזה, משלב בין הבנה עמוקה ברשתות חברתיות, יכולות העברת מסרים, הבנת קהלים (תכנים מעולמות התקשורת) לבין הבנה עמוקה בזירה הפוליטית.
“כיום שוק ההון, הפוליטיקה והתקשורת משולבים זה בזה, ויש זליגה מקצועית בין המשרות הקלאסיות של כל תחום. ‘ניתוח ביג דאטה’ או ‘שיווק דיגיטלי’ לא שייכים כבר רק לתחום מקצועי ספציפי”. לכן הבנה רחבה משולבת של העולמות הפוליטיים-כלכליים-תקשורתיים הופכת את הסטודנטים והסטודנטיות שלנו למועסקים נחשקים יותר ביום שאחרי התואר, ולמנהיגים חכמים יותר ומשפיעים יותר בכללי.
“החטיבה לתקשורת ומדיה יושבת בדיוק על התפר הזה שבין המקצועות הללו, מאתרת ומכינה את הסטודנטים והסטודנטיות שלנו למקצועות הצומחים האלו”
איזה מסר תרצי להעביר למועמדים השוקלים ללמוד את התואר?
“יש משהו אחד שלא השתנה ונשאר קבוע לאורך השנים, האמרה של מרשל מקלון המדיום הוא מסר. כדי להגיע לעמדות השפעה וניהול אנחנו חייבים לדעת איך להעביר את המסרים שלנו במדיומים השונים שמתפתחים ללא הרף”.
למידע נוסף אודות תואר ראשון דו-חוגי במדע המדינה וסוציולוגיה >>