להשפיע על שלבי ההתפתחות של דור העתיד

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

המגמה בפסיכולוגיה התפתחותית

דקן
פרופ' יונתה לוי
ראשת המגמה
פרופ' רות שרבני
היקף הלימודים
שנתיים
מבנה הלימודים
לימודי יום
סוג התואר
.M.A

מה לומדים בתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית

בבסיס התכנית דגש על הקניית ידע רחב ומעמיק, תיאורטי, מחקרי ויישומי לגבי השינויים ההתפתחותיים הנורמטיביים המצופים בכל שטחי ההתפתחות.
התוכנית תקנה מיומנויות בתחומי התפתחות שונים תוך כדי הבנת יחסי הגומלין המורכבים בין הפרט לסביבתו. הסטודנטים יקבלו ידע תיאורטי ויישומי לגבי גורמים המשפיעים על הפרט בכל אחד משלבי ההתפתחות, הן גורמים המטפחים ומעצימים את התפתחות הילד והן אלה המסכנים את ההתפתחות.

התוכנית תקנה ידע וכלים לגבי שיטות הערכה ואבחון. בנוסף הסטודנטים יקבלו כלים בגישה רב-מערכתית לבניית תכניות התערבות בתחום הטיפול והמניעה ברמות שונות החל מהפרט והמשפחה דרך מוסדות שילדים מטופלים בהם, ועד למדיניות כלפי ילדים.

התכנית תקנה גם ידע מחקרי והבנה של שיטות מחקר המקובלות בפסיכולוגיה, תוך השתתפות במחקרים בתחום.
בתום הלימודים הסטודנטים יגישו עבודת גמר שתהיה מבוססת על מחקר רלוונטי בתחום. ידע זה יאפשר לבוגרים מעקב ואינטגרציה של הבנה מחקרית תוך כדי עבודה בשדה.

מטרת התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית היא להכשיר פסיכולוגים התפתחותיים שיוכלו להתמחות ולעבוד במסגרות שונות של הגיל הרך (אוכלוסיית תינוקות פעוטות וילדים צעירים), ביניהם מכונים להתפתחות הילד, שירותים פסיכולוגיים-חינוכיים, מרכזים לבריאות הנפש ועוד.

תכנית הלימודים הינה בהיקף 60 נ"ז. היא כוללת קורסי חובה וסמינר. לבד מהקורסים והסמינר, הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום יומיים בשבוע (פרקטיקום א' – בסמסטר ב' בשנה א' ופרקטיקום ב' – בסמסטר קיץ בשנה א' ופרקטיקום ג' – בסמסטר א' בשנה ב'), להיפגש אחת לחודש לאורך שנה א' ושנה ב' עבור קולוקויום התפתחותי ולהגיש עבודת גמר.

סמסטר א'
  • שיטות מחקר לפסיכולוגיה תואר שני
    + נ"ז: 2
  • אבחון ילדים התפתחותי א'
    + נ"ז: 4
  • מודלים של התפתחות רגשית וחברתית בפרספקטיבה אקולוגית
    + נ"ז: 2
  • התפתחות נורמטיבית קוגניטיבית – מינקות ועד התבגרות
    + נ"ז: 2
  • הפרעות נוירו -התפתחותיות
    + נ"ז: 2
  • התצפית ההתפתחותית במחקר: הערכה והתערבות (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • מבוא לפסיכותרפיה
    + נ"ז: 2
סמסטר ב'
  • סטטיסטיקה
    + נ"ז: 2
  • אבחון ילדים התפתחותי ב' (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • התפתחות נורמטיבית רגשית וחברתית – ינקות וגיל הרך
    + נ"ז: 2
  • עבודה טיפולית עם הורים
    + נ"ז: 2
  • פסיכופתולוגיה התפתחותית
    + נ"ז: 2
  • קשר הורה-ילד: התמודדות, אתגרים והתערבות
    + נ"ז: 2
  • סמינר עבודת גמר
    + נ"ז: 2
  • הדרכה לפרקטיקום א'
    + נ"ז: 2 ד"ק: לימוד במקביל: פרקטיקום
סמסטר קיץ
  • הדרכה לפרקטיקום ב'
    + נ"ז: 2
סמסטר א'
  • התפתחות נורמטיבית רגשית וחברתית – ילדות והתבגרות
    + נ"ז: 2
  • שיטות מחקר וסוגיות אתיות בפסיכולוגיה התפתחותית
    + נ"ז: 2
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)
    + נ"ז: 2
  • הפרעות בקשת האוטיסטית
    + נ"ז: 2
  • הדרכה לפרקטיקום ג'
    + נ"ז: 2 ד"ק: לימוד במקביל: פרקטיקום
  • המשך סמינר עבודת גמר
    + נ"ז: 2
סמסטר ב'
  • בניית תכנית התערבות מערכתית: אקולוגיה ומדיניות
    + נ"ז: 2
  • הורות בראייה רב-תחומית ומחקרית
    + נ"ז: 2
  • סוגיות אתיות בפסיכולוגיה
    + נ"ז: 2
  • פרקטיקום
    + נ"ז: 4
  • קורס בחירה
    + נ"ז: 2 סטודנטים ישתתפו בקורס בחירה מסך קורסי הבחירה בתואר שני.

1. תואר אקדמי ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות של מוסד מוכר להשכלה גבוהה.

2. א'- ממוצע של 89 לפחות(88.5) בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של 90 לפחות בבחינת המתא"ם. או

ב'- ציון של 110 לפחות בבחינת המתא"ם – למועמדים שהממוצע בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה נמוך מ- 89 ולא נמוך מ-85. או

ג'- ממוצע של 94 לפחות (93.5) בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של 87 לפחות בבחינת המתא"ם.     

  • *מועמדים בעלי דוקטורט ותואר ראשון בפסיכולוגיה לא נדרשים בבחינת המתא"ם.
  • האקדמית תתחשב בתוצאות מבחן GRE SUBJECT PSYCHOLOGY כתחליף לבחינת המתא"ם ממוצע 70% של ששת החלקים.
  • מועמדים בעלי תואר ראשון מחו"ל בפסיכולוגיה, השקול לתואר ישראלי, יידרשו להציג ציון של 110 לפחות בבחינת המתא"ם/GRE כפי שמפורט דלעיל.

תכניות נוספות תואר שני בפסיכולוגיה

בוגרי פסיכולוגיה

נדיה גרבר
נדיה גרבר

תואר ראשון בפסיכולוגיה (.B.A) ותואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

פסיכולוגית רפואית וחינוכית מומחית

בוגרת בית הספר למדעי ההתנהגות

פרדית פינטו לזר
פרדית פינטו לזר

תואר שני בפסיכולוגיה (M.A)

פסיכולוגית תעסוקתית מומחית במכון אדם מילא

החיבור בין משפחה וזוגיות לקריירה אינו פשוט ובהחלט מאתגר

כריס נייוולט
כריס נייוולט

תואר שני בפסיכולוגיה (M.A)

מנהל ההוראה של מכון מפרשים באקדמית

"הבחירה באקדמית נעשתה בעיקרה מתוך הרצון ללמוד פסיכולוגיה רפואית וכידוע זהו המקום היחיד בארץ בו ניתן ללמוד תחום זה".

ד"ר סמי חמדאן
ד״ר סמי חמדאן

תואר ראשון בפסיכולוגיה (.B.A) ותואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

ראש המגמה לפסיכולוגיה חברתית באקדמית

הוביל לאחרונה מחקר חשוב אודות בני הנוער בישראל 

ציפי חנליס מילר
ציפי חנליס מילר

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

פסיכולוגית רפואית בבית חולים בלינסון

"חווית לימודיי בתואר השני היתה משמעותית מאוד. מסגרת עוטפת, מגדלת ומאפשרת".

נרמין עבדאלגאפר טוחי
נרמין עבדאלגאפר טוחי

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

מתמחה לפסיכולוגית רפואית לילדים בשניידר

"ברגע שסטודנט או בוגר מראה טיפה נכונות מצדו, הצוות של האקדמית כולו לוקח זאת לכיוונים חיוביים".

מה חדש אצלנו

תמונה מתוך קורס "יהודים-ערבים: דיאלוג, קונפליקט ויחסים"

קורס התנסותי – יישוב קונפליקטים

◄ להמשך קריאה

קריירה

יריד התעסוקה השנתי של האקדמית

◄ להמשך קריאה

שלט שמחה

25 שנות עשייה חברתית: הסטודנטים שלנו סוגרים מעגל

◄ להמשך קריאה

הסגל האקדמי בפסיכולוגיה

פרופ' יונתה לוי מ"מ דיקן בית הספר למדעי ההתנהגות כיהנה כפרופסור מן המניין במחלקה לפסיכולוגיה ובפקולטה לרפואה של הדסה והאוניברסיטה העברית. התמחתה בהתפתחות שפה ובפסיכולוגיה התפתחותית. מחקריה עסקו בשפה, קריאה ויכולות קוגניטיביות בילדים. בהמשך פנתה לחקור...
פרופ' רות שרבני ראש המגמה לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית בבית הספר למדעי ההתנהגות
פרופ' גיל גולדצויג מרצה בכיר בבית הספר למדעי ההתנהגות נולד, גדל ולמד בירושלים. סיים את שלושת תאריו האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים. "אני פסיכולוג קליני מומחה-מדריך, פסיכולוג רפואי- מומחה ומוסמך להיפנוזה. במסגרת עבודתי כפסיכולוג עבדתי בעיקר עם...
באנר הרשמה לשנת הלימודים הבאה

6086*

mirsham@mta.ac.il

תמיד טוב להיות גם חברים
בקמפוסים הוירטואליים שלנו

insta facebook youtube linkedin