הפסיכולוגיה של עולם העבודה בהיבטי הפרט והארגון

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

המגמה בפסיכולוגיה תעסוקתית

מ"מ דקן
פרופ' יונתה לוי
מ"מ ראש מגמה
ד"ר אירן דיאמנט
משך התכנית
שנתיים
מתכונת לימודים
לימודי יום
סוג התואר
.M.A

מה לומדים בתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית

פסיכולוגיה תעסוקתית היא תחום מחקר ויישום המכוון לפסיכולוגיה של עולם העבודה בהיבטי האדם והארגון.
הלמודים במגמה משלבים מסורת תאורטית רחבה לגבי הקשר אדם-ארגון-עבודה-חברה, לצד התייחסויות לאתגרי העתיד במרחב תעסוקתי של חדשנות ודינאמיות. כמו כן, משלבת התכנית התנסויות ‘שטח’ רבות.

תכנית הלימודים בפסיכולוגיה תעסוקתית הינה המקיפה מסוגה בישראל ועומדת בדרישות משרד הבריאות להתמחות בכל ענפי החטיבה התעסוקתית ארגונית. התכנית מכסה את כל תחומי התוכן הרלוונטיים להתמחות ולהשתלבות בעבודה בתחומים אלו. ליבת תכנית הלמודים משקפת תחומים אלו וכוללת שלושה מוקדים: ייעוץ ותכנון קריירה, אבחון ומיון תעסוקתיים, אבחון והתערבות בארגון.

המגמה התעסוקתית מכשירה פסיכולוגים לעבוד במרכזי ייעוץ לבחירת מקצוע, בחברות לאבחון ומיון כוח-אדם, במחלקות משאבי אנוש של חברות וארגונים וביחידות לשיקום תעסוקתי. תחומי עיסוקו של הפסיכולוג התעסוקתי הינם: ייעוץ בבחירת מקצוע ותכנון קריירה, אבחון ומיון משאבי אנוש, התערבות קצרת מועד במשברים הנוגעים בעולם העבודה ופיתוח הקריירה, ייעוץ ופיתוח משאבי אנוש בתוך הארגון ופיתוח אמצעי מיון והערכה חדשניים.

מוסמכי המגמה בפסיכולוגיה תעסוקתית עושים קריירה- קראו על המוסמכים שלנו, מה הם חושבים עלינו ובמה הם עוסקים היום

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה וקורסי בחירה. היקף השעות למסלול עם תזה הינו 58 נ”ז, היקף השעות במסלול הרגיל הינו 60 נ”ז. בנוסף לקורסים הנלמדים, הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום, יום אחד בשבוע (פרקטיקום א’ – בסמסטר קיץ בשנה א’, פרקטיקום ב’ – בסמסטר א’ בשנה ב’ ופרקטיקום ג’ – בסמסטר ב’ בשנה ב’).

סמסטר א'
  • שיטות מחקר לפסיכולוגיה תואר שני
    + נ"ז: 2
  • פסיכותרפיה - גיושת ושיטות בייעוץ וטיפול
    + נ"ז: 2
  • אבחון והערכה א' (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • גישות ושיטות לתכנון וייעוץ קריירה (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • מבוא לפסיכולוגיה אירגונית
    + נ"ז: 2
  • פיתוח כלי מדידה וניתוחם: תיאוריה, מתודולוגיה ויישום
    + נ"ז: 2
  • הלכה ומעשה במיון התעסוקתי
    + נ"ז: 2
סמסטר ב'
  • סטטיסטיקה
    + נ"ז: 2
  • הריאיון התעסוקתי (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • פסיכופתולוגיה
    + נ"ז: 2
  • אבחון והערכה ב' (שו"ת)
    + נ"ז: 4
  • אבחון ארגוני
    + נ"ז: 2
  • פסיכולוגיה תעסוקתית מבוססת ראיות - חלק א'
    + נ"ז: 2 על הסטודנט לבחור באחד מהבאים (חלק ב' מיועד למסלול עם עבודת גמר בלבד): 1.מאפיינים של התפתחות קריירה בעידן הפוסט מודרני- פרופ' חדוה בראונשטיין ברקוביץ – חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ט, חלק ב' – יינתן בסמסטר קיץ תשע"ט 2.הערכת האישיות- ד"ר דוד שוורץ. חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ח, חלק ב' – בסמסטר א' תש"פ.
  • סמינר מחקר (מסלול עם תזה)
    + נ"ז: 2
  • סמינר עבודת גמר (ללא תזה)
    + נ"ז: 2
סמסטר קיץ
  • הדרכה לפרקטיקום א'
    + נ"ז: 2 ד"ק - לימוד במקביל: פרקטיקום
  • פסיכולוגיה תעסוקתית מבוססת ראיות - חלק ב'
    + נ"ז: 2 על הסטודנט לבחור באחד מהבאים (חלק ב' מיועד למסלול עם עבודת גמר בלבד): 1.מאפיינים של התפתחות קריירה בעידן הפוסט מודרני- פרופ' חדוה בראונשטיין ברקוביץ – חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ט, חלק ב' – יינתן בסמסטר קיץ תשע"ט 2.הערכת האישיות- ד"ר דוד שוורץ. חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ח, חלק ב' – בסמסטר א' תש"פ.
סמסטר א'
  • שיטות מחקר מתקדמות איכותניות/כמותניות
    + נ"ז: 2
  • סוגיות אתיות בפסיכולוגיה תעסוקתית - ארגונית
    + נ"ז: 2
  • לחץ, שחיקה ומוטיבציה בעבודה
    + נ"ז: 2
  • המשך סמינר עבודת מחקר (מסלול עם תזה)
    + נ"ז: 2
  • המשך סמינר עבודת גמר (ללא תזה)
    + נ"ז: 2
  • כתיבה אקדמית (עם תזה)
    + נ"ז: 2
  • פסיכולוגיה תעסוקתית מבוססת ראיות - חלק ב'
    + נ"ז: 2 על הסטודנט לבחור באחד מהבאים (חלק ב' מיועד למסלול עם עבודת גמר בלבד): 1.מאפיינים של התפתחות קריירה בעידן הפוסט מודרני- פרופ' חדוה בראונשטיין ברקוביץ – חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ט, חלק ב' – יינתן בסמסטר קיץ תשע"ט 2.הערכת האישיות- ד"ר דוד שוורץ. חלק א' יינתן בסמסטר ב' תשע"ח, חלק ב' – בסמסטר א' תש"פ.
  • הדרכה לפרקטיקום ב'
    + נ"ז: 2 ד"ק- לימוד במקביל: פרקטיקום
  • סוגיות בפסיכולוגיה תעסוקתית- חקר ויישום
    + נ"ז: 2
סמסטר ב'
  • ייעוץ וטיפול בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית
    + נ"ז: 2
  • תזה (עם תזה)
    + V
  • עבודת גמר (ללא תזה)
    + V
  • פרקטיקום
    + נ"ז: 2
  • הדרכה לפרקטיקום ג'
    + נ"ז: 2 ד"ק- לימוד במקביל: פרקטיקום
  • קורסי בחירה (מסלול רגיל)
    + נ"ז: 4 סטודנטים במסלול הרגיל ישתתפו בשני קורסי בחירה מסך קורסי הבחירה בתואר שני.
  1. תואר אקדמי ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות של מוסד מוכר להשכלה גבוהה
  2. ממוצע 87 (86.5) לפחות בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון 85 לפחות בבחינת המתא”ם.

או

ציון של  105 לפחות בבחינת המתא”ם – למועמדים שהממוצע בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה נמוך מ-88 ולא נמוך מ-83 (82.5).

או

ממוצע של 92 (91.5) לפחות  בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה למועמדים עם ציון של 82  לפחות בבחינת המתא”ם.

במקרים חריגים בלבד תישקל קבלת תלמידים שציוניהם אינם ברמה הנדרשת

 

כללי:

מועמדים בעלי דוקטורט ותואר ראשון בפסיכולוגיה לא נדרשים בבחינת המתא”ם.

האקדמית תתחשב בתוצאות מבחן GRE SUBJECT PSYCHOLOGY כתחליף לבחינת המתא”ם – ממוצע 70% של שלושת החלקים.

מועמדים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה מחו”ל, השקול לתואר ישראלי, יידרשו להציג ציון של 110 לפחות בבחינת המתא”ם\GRE כפי שמופרט קודם לכן.

תכניות נוספות תואר שני בפסיכולוגיה

בוגרי פסיכולוגיה

נדיה גרבר
נדיה גרבר

תואר ראשון בפסיכולוגיה (.B.A) ותואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

פסיכולוגית רפואית וחינוכית מומחית

בוגרת בית הספר למדעי ההתנהגות

אמיר צנדקוביץ
אמיר צנדקוביץ

תואר ראשון במדעי ההתנהגות (.B.A) ותואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית (.M.A), האקדמית תל־אביב-יפו

פסיכולוג ראשי במרכז הרפואי שיקומי רעות, תל אביב

בוגר תואר ראשון ושני בבית הספר למדעי ההתנהגות

פרדית פינטו לזר
פרדית פינטו לזר

תואר שני בפסיכולוגיה (M.A)

פסיכולוגית תעסוקתית מומחית במכון אדם מילא

החיבור בין משפחה וזוגיות לקריירה אינו פשוט ובהחלט מאתגר

כריס נייוולט
כריס נייוולט

תואר שני בפסיכולוגיה (M.A)

מנהל ההוראה של מכון מפרשים באקדמית

"הבחירה באקדמית נעשתה בעיקרה מתוך הרצון ללמוד פסיכולוגיה רפואית וכידוע זהו המקום היחיד בארץ בו ניתן ללמוד תחום זה".

ד"ר סמי חמדאן
ד״ר סמי חמדאן

תואר ראשון בפסיכולוגיה (.B.A) ותואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

ראש המגמה לפסיכולוגיה חברתית באקדמית

הוביל לאחרונה מחקר חשוב אודות בני הנוער בישראל 

ציפי חנליס מילר
ציפי חנליס מילר

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

פסיכולוגית רפואית בבית חולים בלינסון

"חווית לימודיי בתואר השני היתה משמעותית מאוד. מסגרת עוטפת, מגדלת ומאפשרת".

נרמין עבדאלגאפר טוחי
נרמין עבדאלגאפר טוחי

תואר שני בפסיכולוגיה (.M.A)

מתמחה לפסיכולוגית רפואית לילדים בשניידר

"ברגע שסטודנט או בוגר מראה טיפה נכונות מצדו, הצוות של האקדמית כולו לוקח זאת לכיוונים חיוביים".

מה חדש אצלנו

סיור באיכילוב

הסטודנטים שלנו צופים בניתוח מוח

◄ להמשך קריאה

מורן רן

הבוגרת שמנהלת מיזם בריאות דיגיטלית בינלאומי

◄ להמשך קריאה

יואב בר יוסף

לימודים, זוגיות ונשמה באקדמית: יואב בר יוסף בדרך לתואר שני בפסיכולוגיה

◄ להמשך קריאה

הסגל האקדמי

פרופ' יונתה לוי מ"מ דיקן בית הספר למדעי ההתנהגות כיהנה כפרופסור מן המניין במחלקה לפסיכולוגיה ובפקולטה לרפואה של הדסה והאוניברסיטה העברית. התמחתה בהתפתחות שפה ובפסיכולוגיה התפתחותית. מחקריה עסקו בשפה, קריאה ויכולות קוגניטיביות בילדים. בהמשך פנתה לחקור...
פרופ' גיל גולדצויג מרצה בכיר בבית הספר למדעי ההתנהגות נולד, גדל ולמד בירושלים. סיים את שלושת תאריו האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים. “אני פסיכולוג קליני מומחה-מדריך, פסיכולוג רפואי- מומחה ומוסמך להיפנוזה. במסגרת עבודתי כפסיכולוג עבדתי בעיקר עם...
באנר עידוד הרשמה

6086*

mirsham@mta.ac.il

תמיד טוב להיות גם חברים
בקמפוסים הוירטואליים שלנו

insta facebook youtube linkedin