איך ניתן להפוך רעיון טוב לעסק מצליח בעולם תחרותי ודיגיטלי? star icon

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

התמחות בניהול השיווק

דקן
פרופ' יואב גנזך
ראשת ההתמחות
פרופ' חנה מדלר-לירז
משך התכנית
שנתיים
מתכונת לימודים
חמישי ושישי
סוג התואר
.M.B.A

מה לומדים במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק

תכנית ה-MBA של האקדמית תל-אביב-יפו מעניקה לבוגריה אפשרויות לקידום מקצועי על ידי שימוש בכלים שקיבלו במהלך הלימודים, המאפשרים להם להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מנהלי המחר. הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון מכל התחומים המעוניינים להעצים ולהרחיב את הידע הניהולי שלהם ולרכוש מיומנויות שיכשירו אותם לתפקידי ניהול מתקדמים הן כיזמים פרטיים והן כחלק מחברות ציבוריות, פרטיות או כאלו של המגזר השלישי. הלימודים מאפשרים לסטודנטים להכיר ולהבין  את עולם הניהול על כל האספקטים השונים שלו, כגון מימון, שיווק, אסטרטגיה, יזמות וחדשנות בצורה רחבה ואינטגרטיבית ועם זאת להתמקצע באחד מהם. לבוגרי תואר שני במנהל עסקים יתרון מובהק בשוק העבודה. לפי דו”ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (2017) ההכנסה החציונית של בוגרי MBA שלוש שנים אחרי סיום התואר גבוהה ב-47% מזו של בוגר תואר ראשון.

בשנים האחרונות מתחרים ארגונים רבים על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. תחרות זו הפכה את תחום השיווק לחשוב ומרכזי בחייו של כל מנהל, הן בארגונים הפועלים בשוק המקומי והן בארגונים בינלאומיים. על מנת להתמודד מול האתגרים הרבים, נדרש המנהל להבנה של התשתית התאורטית בתחום השיווק ושל המגמות העדכניות בתחום זה, המתעדכן חדשות לבקרים. במהלך הלימודים בהתמחות בניהול השיווק ילמדו הסטודנטים את יסודות המקצוע בשילוב העמקה בעולמות התוכן החדשים בתחום השיווק הדיגיטלי, שיווק מונחה נתונים, פרסום, שיווק גלובלי ומסחר קמעונאי אלקטרוני.

התכנית משלבת למידה פרונטלית ולמידה מקוונת. הלימודים יתקיימו בקמפוס בימי חמישי (16:00-22:00) ובאופן מקוון בימי שישי (08:00-14:00). בכך התכנית מתכתבת עם המגמה בתעשייה המאפשרת עבודה מהבית. יודגש כי הקורסים המקוונים יבחרו בקפידה ככאלו שנוסו בהצלחה בהוראה מקוונת.

שם ההתמחות אינו נרשם על גבי תעודת התואר.

ההתמחות מכשירה את המנהלים והיזמים להבנה טובה יותר של אפשרויות השיווק של עסקיהם, ומאפשרת להם להפוך רעיונות טובים לעסקים מצליחים. בנוסף מכשירה ההתמחות את בוגריה למגוון תפקידי ניהול בתחומי השיווק השונים וביניהם ניהול מוצר, שיווק דיגיטלי, ניהול שיווק, פרסום, מחקר שווקים ועוד.

היצע קורסי הבחירה בתואר שני במנהל עסקים בהתמחות משתנה משנה לשנה, יש לבחור קורס אחד במסגרת זו (2 נ”ז)

קורסים כלליים
  • התנהגות ארגונית למנהל עסקים
    + 3 נ"ז
  • הכרת דוחות כספיים
    + 2 נ"ז
  • ניהול המימון
    + 3 נ"ז
  • כלכלה למנהל עסקים
    + 3 נ"ז
  • סטטיסטיקה למנהל עסקים
    + 3 נ"ז
  • אסטרטגיה עסקית
    + 3 נ"ז
    ארגונים עסקיים הפועלים בשווקים תחרותיים, ואף מלכ"רים, נדרשים יותר ויותר להיות מוכווני-שוק, ערים לצרכי הצרכנים ולאיומים תחרותיים, ומהירים להגיב לשינויים משמעותיים בתנאי השוק. קורס מתקדם זה בהתמחות השיווק, עוסק בתיאוריה ובמעשה של תכנון ויישום אסטרטגיה שיווקית לארגון, תוך התייחסות מעמיקה למטרות הארגון, מאפייניו, המשאבים העומדים לרשותו, ותנאי הסביבה העסקית בהם הוא פועל.
  • אתיקה עסקית ואחריות תאגידית בניהול
    + 2 נ"ז
  • ניהול השיווק
    + 3 נ"ז
  • דיני עסקים
    + 2 נ"ז
  • עקרונות היזמות העסקית
    + 3 נ"ז
  • יסודות החשבונאות
    + 2 נ"ז
  • ניהול אסטרטגי של המשאב האנושי
    + 2 נ"ז
  • ניהול פרוייקטים
  • קורס דירקטורים
  • עולם המטבעות בעידן החדש
  • מיומנויות ניהול, אימון ומו"מ
קורסי בחירה
  • ניהול הפרסום
    + 2 נ"ז
  • ניהול חווית לקוח בסביבה עסקית
    + 2 נ"ז
  • שיווק שירותים
    + 2 נ"ז
קורסי חובה
  • אסטרטגיה שיווקית
    + 3 נ"ז
  • מודלים של התנהגות צרכנים
    + 3 נ"ז
    הבנת התנהגות הצרכן נמצאת בבסיסה של ההבנה השיווקית, בכך שמעניקה למשווקים את האפשרות להתאים את הצעתם השיווקית בצורה טובה יותר לצרכן וכמו כן מאפשרת להם להשפיע על הצרכן בצורה המייטבית. בקורס זה ילמדו מודלים שונים המסייעים למשווק בהבנה עמוקה יותר של התנהגות הצרכן, מנקודות מבט שונות. מטרת הקורס זה היא בהבנת תהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן לפני ביצוע פעולת הקנייה, במהלכה ואחריה והגורמים האישיים והסביבתיים המשפיעים עליהם על מנת לסייע למשווק בהשגת תוצאות שיווקיות מיטביות.
  • שיווק בעידן דיגיטלי
    + 3 נ"ז
    בעשור האחרון אירעו מספר שינויים דרמטיים שהפכו את חיינו לחיים בעולם דיגיטלי (אינטרנט, רשתות חברתיות, ועוד). שינויים אילו לא פסחו גם על תחום השיווק, וכמצופה שינו אותו והכניסו תחומים חדשים לקדמת במת השיווק, גם בעולם המחקר האקדמי ובוודאי בעולם העסקי. קורס זה מציג את המגמות החדשניות בתחום השיווק, את המחקר שנעשה בתחום, בשילוב דוגמאות מן השטח. כמו כן מציג הקורס זוויות ראיה חדשות על נושאים מסורתיים בשיווק. בסיום הקורס יוכלו הסטודנטים לנתח דילמות שיווקיות דיגיטליות באמצעות הכלים המסורתיים והחדשים ולבנות מודל עסקי דיגיטלי לחברה או מיזם דיגיטלי, תוך שימוש בכלים הדיגיטליים החדשים בתחום השיווק.
  • סמינר בניהול השיווק
    + 2 נ"ז
  • פרויקט גמר מעשי
    + 4 נ"ז
קורסי בחירה
  • יצירתיות וקבלת החלטות בשיווק
    + 2 נ"ז
  • ניהול הפרסום
    + 2 נ"ז
  • מיומנויות בניהול, אימון ומו"מ
    + 2 נ"ז

דירקטורים נדרשים כיום לידע נרחב והבנה מעמיקה בעולם העסקים, המשפט, שוק ההון, החשבונאות והכלכלה. דירקטור מקצועי נדרש לארגז כלים ומיומנויות מקצועיות המאפשרות יכולת קבלת החלטות ניטרליות ונכונות, תוך הבנת היבטי האחריות המשפטית והאישית הכרוכה בתפקיד. במסגרת לימודי הקורס הסטודנטים יקבלו ידע רחב ומגוון שיכשיר אותם לתפקיד הדירקטור בחברות ציבוריות ופרטיות.
למידע נוסף אודות קורס הדירקטורים

ארגונים עסקיים הפועלים בשווקים תחרותיים, ואף מלכ”רים, נדרשים יותר ויותר להיות מוכווני-שוק, ערים לצרכי הצרכנים ולאיומים תחרותיים, ומהירים להגיב לשינויים משמעותיים בתנאי השוק. קורס מתקדם זה בהתמחות השיווק, עוסק בתיאוריה ובמעשה של תכנון ויישום אסטרטגיה שיווקית לארגון, תוך התייחסות מעמיקה למטרות הארגון, מאפייניו, המשאבים העומדים לרשותו, ותנאי הסביבה העסקית בהם הוא פועל.

הבנת התנהגות הצרכן נמצאת בבסיסה של ההבנה השיווקית, בכך שמעניקה למשווקים את האפשרות להתאים את הצעתם השיווקית בצורה טובה יותר לצרכן וכמו כן מאפשרת להם להשפיע על הצרכן בצורה המייטבית. בקורס זה ילמדו מודלים שונים המסייעים למשווק בהבנה עמוקה יותר של התנהגות הצרכן, מנקודות מבט שונות. מטרת הקורס זה היא בהבנת תהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן לפני ביצוע פעולת הקנייה, במהלכה ואחריה והגורמים האישיים והסביבתיים המשפיעים עליהם על מנת לסייע למשווק בהשגת תוצאות שיווקיות מיטביות.

בעשור האחרון אירעו מספר שינויים דרמטיים שהפכו את חיינו לחיים בעולם דיגיטלי (אינטרנט, רשתות חברתיות, ועוד). שינויים אילו לא פסחו גם על תחום השיווק, וכמצופה שינו אותו והכניסו תחומים חדשים לקדמת במת השיווק, גם בעולם המחקר האקדמי ובוודאי בעולם העסקי. קורס זה מציג את המגמות החדשניות בתחום השיווק, את המחקר שנעשה בתחום, בשילוב דוגמאות מן השטח. כמו כן מציג הקורס זוויות ראיה חדשות על נושאים מסורתיים בשיווק. בסיום הקורס יוכלו הסטודנטים לנתח דילמות שיווקיות דיגיטליות באמצעות הכלים המסורתיים והחדשים ולבנות מודל עסקי דיגיטלי לחברה או מיזם דיגיטלי, תוך שימוש בכלים הדיגיטליים החדשים בתחום השיווק.

 

• תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום, בציון גמר של 80 לפחות
• קורות חיים
• ראיון אישי

ניתן להגיש מועמדות בעלי תואר ראשון בציון של 75 ומעלה ובעלי ניסיון תעסוקתי משמעותי.

תכניות נוספות בתואר שני במנהל עסקים

star star

שאלות נפוצות

למה ללמוד תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)?

הלימודים מיועדים למי שמעוניין להתקדם בתחום עיסוקו לתחומי הניהול, בהיבט העסקי ובהיבט האנושי.

מהן ההתמחויות האפשריות בלימודי ה-.M.B.A?

בתכנית מוצעות 4 התמחויות: מימון, שיווק, אסטרטגיה יזמות וחדשנות, חדשנות חברתית כלכלית

מדוע ללמוד את תואר ה-.M.B.A באקדמית?

ידע עדכני ויישומי, סגל מצויין, העשרה, לימודים משולבים ושכר לימוד שפוי.

מהן דרישות הקבלה ללימודי ה-.M.B.A?

ציון ממוצע של 80 בתואר ראשון. בעלי ציון 75 ומעלה בתואר ראשון עם ניסיון תעסוקתי משמעותי.

בוגרי מנהל עסקים

בטי קולבק אהרון – מנהל עסקים
בטי קולבק אהרון

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהלת שיווק, המרכז לחינוך סייבר

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

דניאל שניידר מנהל עסקים
דניאל שניידר

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

Content Specialist at Plus500

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תמיר טוויג
תמיר טויג

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

סמנכ"ל קבוצת ריג'נסי

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

רון שבתאי
רון שבתאי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

Consumer Leader at Lenovo

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

אלון ברדה – מנהל עסקים
אלון ברדה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

ראש צוות מקצועי, ניהול תיקים בחברת אלטשולר שחם

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

רולן קב
רולן קב

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

עובד כ- Data & Analytics Manager בחברת-KPMG Israel

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

ירדן סטמפו
ירדן סטמפו

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

יועצת ארגונית, מאמנת אישית, עסקית וקבוצתית

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

טימור בריטבה
טימור בריטבה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל מוצר בחברת LENOVO

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

סרגיי גורוביץ
סרגיי גורביץ

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל בחברת AMAZON

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

חיים שריקי
חיים שריקי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל כספים בחברה קבלנית

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

אורן כוכבי
אורן כוכבי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

CIO בחברת IDigital

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

גולן חיות
גולן חיות

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל מחלקת טכנולוגיות , חטיבת הביטחון, נתב"ג

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

מיכל אנגלברג- מנהל עסקים
מיכל אנגלברג

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

ממקימי חברת "אנגלברג", בה משמשת כיועצת אסטרטגית

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

איתיאל סגל – מנהל עסקים
איתיאל סגל

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל מכירות ארצי, מסחריות ומשאיות בחברת סגל

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

אורן אהרונוביץ – מנהל עסקים
אורן אהרונוביץ

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מהנדס חשמל בחברת אינטל

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

אשר קשת – מנהל עסקים
אשר קשת

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל שיווק בחברת הנדל

בוגר הספר לניהול וכלכלה

אביעד שרלג – מנהל עסקים
אביעד שרלג

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

Head of Product at Placense

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

עדי סמואל
עדי סמואל

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

בעלת מותג התיקים היידי (Heidi)

"להיות בעלת עסק זו עבודה מסביב לשעון, ובגדול אני "one man show"

צח ברזני- מנהל עסקים
צח ברזני

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל קטגורית מזון ברשת "שופרסל"

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

נעה אופיר
נעה אופיר

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהלת המוצר של אפליקציית Pay Box, מבית בנק דיסקונט

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תדהר גיל-אור
תדהר גיל-אור

בוגר תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

ראש צוות פיתוח תוכנה ב-Oracle

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

חן ירקוני
חן ירקוני

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

בעלת חברת Bryte-investments להשקעות נדל״ן בחו״ל

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

נתי שלזינגר – מנהל עסקים
נתי שלזינגר

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל ROX - סטודיו לעיצוב וחווית משתמש

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

סרבריני סרגיי
סרבריני סרגיי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

כלכלן רכש במכבי שרותי בריאות

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

ליאז חצבני – מנהל עסקים
ליאז חצבני

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

FP&A at Philips medical systems

בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

אופיר אסיאו
אופיר אסיאו

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

ראש צוות פיננסי באמדוקס

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

נאור לוי
נאור לוי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

מנהל שיווק נדל"ן בחברת Homemarket

בוגר בית הספר לכלכלה ומנהל

דיויד דרורי – מנהל עסקיםם
דיויד דרורי

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

.VP of Business Development at Media Force LTD

בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

יואב שמואלביץ
יואב שמואלביץ

תואר ראשון בכלכלה וניהול (.B.A) ותואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)

בעליו של הרשת "קוקיז" ("Coockies")

"..המובהק בלימודים הוא הקהילה, זאת שנוצרת סביבך וזאת שאתה חלק ממנה"

הסגל האקדמי בתואר במנהל עסקים

פרופ' יואב גנזך דקן בית הספר לניהול וכלכלה פרופ’ יואב גנזך הוא הדקן של בית הספר לכלכלה וניהול באקדמית תל־אביב-יפו. פרופ’ גנזך למד לתואר ראשון באוניברסיטת ת”א, לתואר שני באוניברסיטה העברית ואת לימודי הדוקטורט עשה...
פרופ' חנה מדלר-לירז ראשת המסלול לניהול שירות ושיווק בתואר הראשון בכלכלה וניהול חוקרת היבטים רגשיים בתחום השירות, קרי סוגיות העוסקות באותנטיות, עבודה רגשית, התנהגות לא מתורבתת, הצגת רגשות חיוביים ושליליים במפגשי השירות בין נציגי שירות ללקוחותיהם. המחקרים, המתפרסמים בכתבי...
פרופ' יצחק ונציה ראש ההתמחות במימון בתוכנית לתואר שני במנהל עסקים פרופ’ ונציה חוקר ומלמד בנושאים של ניהול סיכונים, אופציות, מימון התנהגותי וביטוח, תחומים בהם פרסם עשרות מאמרים בעיתונים המובילים כמו גם פרסם חמשה ספרים. פרופ’ ונציה הוא...
ד"ר חיים אמסל ראש ההתמחות בניהול אימפקט בתואר שני במנהל עסקים ומרצה בכיר בתוכנית לתואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מומחה ומדריך בפסיכולוגיה ארגונית. מומחה בטרנספורמציה ארגונית לחדשנות. מנחה יועצים ארגוניים. יועץ לניהול מעל 30 שנה, ביניהם יעץ לבנק העולמי. ביצע פרויקטים ייעוציים בארץ ובחו”ל. לשעבר חבר...
ד"ר אורן גיל אור מרצה בכיר בתואר שני במנהל עסקים
פרופ' ורד הולצמן ראש רשות המחקר, פיתוח וחדשנות מומחית לאסטרטגיה עסקית. נושאי המחקר שלה כוללים חדשנות ויזמות, ניהול פרויקטים, ואסטרטגיה. בנוסף להיותה מרצה בכירה בבית הספר לכלכלה וניהול היא משמשת גם כראשת רשות המחקר, פיתוח...
ד"ר רחל כאליפא ראשת מסלול שוק ההון בתואר ראשון בכלכלה וניהול וראשת ההתמחות באסטרטגיה, יזמות וחדשנות בתואר השני במנהל עסקים ד”ר רחל אזוראל כאליפא הינה ראשת מסלול שוק ההון בתואר הראשון ומרצה בתואר השני. היא מלמדת קורסים מתקדמים במימון כגון: הערכת שווי חברות ותורת ההשקעות, וקורסים באסטרטגיה...
פרופ' שלומית זוטא בית הספר לניהול וכלכלה מומחית למימון. ב-15 השנים האחרונות היא מכהנת בדירקטוריונים ובוועדות השקעה של חברות ציבוריות וממשלתיות. שלומית מלמדת קורסים שונים במימון במסגרת התואר הראשון והשני במכללה וההתמחות המרכזית שלה...
ד"ר אבנר ברנע מרצה בכיר בבית הספר לניהול וכלכלה מומחה למודיעין אסטרטגי בעסקים וליזמות, בעיקר בתחום חברות הסטארט אפ. מפרסם באופן קבוע מאמרים בנושאים אלו בג’ורנלים אקדמיים שונים ומרצה בכנסים בינ”ל ובקורסי ניהול. הינו יועץ אסטרטגי...
banner