איך ניתן להפוך רעיון טוב לעסק מצליח בעולם תחרותי ודיגיטלי?
תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
התמחות בניהול השיווק
מה לומדים במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק
תכנית ה-MBA של האקדמית תל-אביב-יפו מעניקה לבוגריה אפשרויות לקידום מקצועי על ידי שימוש בכלים שקיבלו במהלך הלימודים, המאפשרים להם להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מנהלי המחר. הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון מכל התחומים המעוניינים להעצים ולהרחיב את הידע הניהולי שלהם ולרכוש מיומנויות שיכשירו אותם לתפקידי ניהול מתקדמים הן כיזמים פרטיים והן כחלק מחברות ציבוריות, פרטיות או כאלו של המגזר השלישי. הלימודים מאפשרים לסטודנטים להכיר ולהבין את עולם הניהול על כל האספקטים השונים שלו, כגון מימון, שיווק, אסטרטגיה, יזמות וחדשנות בצורה רחבה ואינטגרטיבית ועם זאת להתמקצע באחד מהם. לבוגרי תואר שני במנהל עסקים יתרון מובהק בשוק העבודה. לפי דו”ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (2017) ההכנסה החציונית של בוגרי MBA שלוש שנים אחרי סיום התואר גבוהה ב-47% מזו של בוגר תואר ראשון.
בשנים האחרונות מתחרים ארגונים רבים על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. תחרות זו הפכה את תחום השיווק לחשוב ומרכזי בחייו של כל מנהל, הן בארגונים הפועלים בשוק המקומי והן בארגונים בינלאומיים. על מנת להתמודד מול האתגרים הרבים, נדרש המנהל להבנה של התשתית התאורטית בתחום השיווק ושל המגמות העדכניות בתחום זה, המתעדכן חדשות לבקרים. במהלך הלימודים בהתמחות בניהול השיווק ילמדו הסטודנטים את יסודות המקצוע בשילוב העמקה בעולמות התוכן החדשים בתחום השיווק הדיגיטלי, שיווק מונחה נתונים, פרסום, שיווק גלובלי ומסחר קמעונאי אלקטרוני.
התכנית משלבת למידה פרונטלית ולמידה מקוונת. הלימודים יתקיימו בקמפוס בימי חמישי (16:00-22:00) ובאופן מקוון בימי שישי (08:00-14:00). בכך התכנית מתכתבת עם המגמה בתעשייה המאפשרת עבודה מהבית. יודגש כי הקורסים המקוונים יבחרו בקפידה ככאלו שנוסו בהצלחה בהוראה מקוונת.
שם ההתמחות אינו נרשם על גבי תעודת התואר.
ההתמחות מכשירה את המנהלים והיזמים להבנה טובה יותר של אפשרויות השיווק של עסקיהם, ומאפשרת להם להפוך רעיונות טובים לעסקים מצליחים. בנוסף מכשירה ההתמחות את בוגריה למגוון תפקידי ניהול בתחומי השיווק השונים וביניהם ניהול מוצר, שיווק דיגיטלי, ניהול שיווק, פרסום, מחקר שווקים ועוד.
היצע קורסי הבחירה בתואר שני במנהל עסקים בהתמחות משתנה משנה לשנה, יש לבחור קורס אחד במסגרת זו (2 נ”ז)
- התנהגות ארגונית למנהל עסקים + 3 נ"ז
- הכרת דוחות כספיים + 2 נ"ז
- ניהול המימון + 3 נ"ז
- כלכלה למנהל עסקים + 3 נ"ז
- סטטיסטיקה למנהל עסקים + 3 נ"ז
- אסטרטגיה עסקית + 3 נ"ז
ארגונים עסקיים הפועלים בשווקים תחרותיים, ואף מלכ"רים, נדרשים יותר ויותר להיות מוכווני-שוק, ערים לצרכי הצרכנים ולאיומים תחרותיים, ומהירים להגיב לשינויים משמעותיים בתנאי השוק. קורס מתקדם זה בהתמחות השיווק, עוסק בתיאוריה ובמעשה של תכנון ויישום אסטרטגיה שיווקית לארגון, תוך התייחסות מעמיקה למטרות הארגון, מאפייניו, המשאבים העומדים לרשותו, ותנאי הסביבה העסקית בהם הוא פועל. - אתיקה עסקית ואחריות תאגידית בניהול + 2 נ"ז
- ניהול השיווק + 3 נ"ז
- דיני עסקים + 2 נ"ז
- עקרונות היזמות העסקית + 3 נ"ז
- יסודות החשבונאות + 2 נ"ז
- ניהול אסטרטגי של המשאב האנושי + 2 נ"ז
- ניהול פרוייקטים
- קורס דירקטורים
- עולם המטבעות בעידן החדש
- מיומנויות ניהול, אימון ומו"מ
- ניהול הפרסום + 2 נ"ז
- ניהול חווית לקוח בסביבה עסקית + 2 נ"ז
- שיווק שירותים + 2 נ"ז
- אסטרטגיה שיווקית + 3 נ"ז
- מודלים של התנהגות צרכנים + 3 נ"ז
הבנת התנהגות הצרכן נמצאת בבסיסה של ההבנה השיווקית, בכך שמעניקה למשווקים את האפשרות להתאים את הצעתם השיווקית בצורה טובה יותר לצרכן וכמו כן מאפשרת להם להשפיע על הצרכן בצורה המייטבית. בקורס זה ילמדו מודלים שונים המסייעים למשווק בהבנה עמוקה יותר של התנהגות הצרכן, מנקודות מבט שונות. מטרת הקורס זה היא בהבנת תהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן לפני ביצוע פעולת הקנייה, במהלכה ואחריה והגורמים האישיים והסביבתיים המשפיעים עליהם על מנת לסייע למשווק בהשגת תוצאות שיווקיות מיטביות. - שיווק בעידן דיגיטלי + 3 נ"ז
בעשור האחרון אירעו מספר שינויים דרמטיים שהפכו את חיינו לחיים בעולם דיגיטלי (אינטרנט, רשתות חברתיות, ועוד). שינויים אילו לא פסחו גם על תחום השיווק, וכמצופה שינו אותו והכניסו תחומים חדשים לקדמת במת השיווק, גם בעולם המחקר האקדמי ובוודאי בעולם העסקי. קורס זה מציג את המגמות החדשניות בתחום השיווק, את המחקר שנעשה בתחום, בשילוב דוגמאות מן השטח. כמו כן מציג הקורס זוויות ראיה חדשות על נושאים מסורתיים בשיווק. בסיום הקורס יוכלו הסטודנטים לנתח דילמות שיווקיות דיגיטליות באמצעות הכלים המסורתיים והחדשים ולבנות מודל עסקי דיגיטלי לחברה או מיזם דיגיטלי, תוך שימוש בכלים הדיגיטליים החדשים בתחום השיווק. - סמינר בניהול השיווק + 2 נ"ז
- פרויקט גמר מעשי + 4 נ"ז
- יצירתיות וקבלת החלטות בשיווק + 2 נ"ז
- ניהול הפרסום + 2 נ"ז
- מיומנויות בניהול, אימון ומו"מ + 2 נ"ז
דירקטורים נדרשים כיום לידע נרחב והבנה מעמיקה בעולם העסקים, המשפט, שוק ההון, החשבונאות והכלכלה. דירקטור מקצועי נדרש לארגז כלים ומיומנויות מקצועיות המאפשרות יכולת קבלת החלטות ניטרליות ונכונות, תוך הבנת היבטי האחריות המשפטית והאישית הכרוכה בתפקיד. במסגרת לימודי הקורס הסטודנטים יקבלו ידע רחב ומגוון שיכשיר אותם לתפקיד הדירקטור בחברות ציבוריות ופרטיות.
למידע נוסף אודות קורס הדירקטורים
ארגונים עסקיים הפועלים בשווקים תחרותיים, ואף מלכ”רים, נדרשים יותר ויותר להיות מוכווני-שוק, ערים לצרכי הצרכנים ולאיומים תחרותיים, ומהירים להגיב לשינויים משמעותיים בתנאי השוק. קורס מתקדם זה בהתמחות השיווק, עוסק בתיאוריה ובמעשה של תכנון ויישום אסטרטגיה שיווקית לארגון, תוך התייחסות מעמיקה למטרות הארגון, מאפייניו, המשאבים העומדים לרשותו, ותנאי הסביבה העסקית בהם הוא פועל.
הבנת התנהגות הצרכן נמצאת בבסיסה של ההבנה השיווקית, בכך שמעניקה למשווקים את האפשרות להתאים את הצעתם השיווקית בצורה טובה יותר לצרכן וכמו כן מאפשרת להם להשפיע על הצרכן בצורה המייטבית. בקורס זה ילמדו מודלים שונים המסייעים למשווק בהבנה עמוקה יותר של התנהגות הצרכן, מנקודות מבט שונות. מטרת הקורס זה היא בהבנת תהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן לפני ביצוע פעולת הקנייה, במהלכה ואחריה והגורמים האישיים והסביבתיים המשפיעים עליהם על מנת לסייע למשווק בהשגת תוצאות שיווקיות מיטביות.
בעשור האחרון אירעו מספר שינויים דרמטיים שהפכו את חיינו לחיים בעולם דיגיטלי (אינטרנט, רשתות חברתיות, ועוד). שינויים אילו לא פסחו גם על תחום השיווק, וכמצופה שינו אותו והכניסו תחומים חדשים לקדמת במת השיווק, גם בעולם המחקר האקדמי ובוודאי בעולם העסקי. קורס זה מציג את המגמות החדשניות בתחום השיווק, את המחקר שנעשה בתחום, בשילוב דוגמאות מן השטח. כמו כן מציג הקורס זוויות ראיה חדשות על נושאים מסורתיים בשיווק. בסיום הקורס יוכלו הסטודנטים לנתח דילמות שיווקיות דיגיטליות באמצעות הכלים המסורתיים והחדשים ולבנות מודל עסקי דיגיטלי לחברה או מיזם דיגיטלי, תוך שימוש בכלים הדיגיטליים החדשים בתחום השיווק.
• תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בכל תחום, בציון גמר של 80 לפחות
• קורות חיים
• ראיון אישי
ניתן להגיש מועמדות בעלי תואר ראשון בציון של 75 ומעלה ובעלי ניסיון תעסוקתי משמעותי.
תכניות נוספות בתואר שני במנהל עסקים
בוגרי מנהל עסקים

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהלת שיווק, המרכז לחינוך סייבר
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
Content Specialist at Plus500
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
סמנכ"ל קבוצת ריג'נסי
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
Consumer Leader at Lenovo
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
ראש צוות מקצועי, ניהול תיקים בחברת אלטשולר שחם
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
עובד כ- Data & Analytics Manager בחברת-KPMG Israel
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
יועצת ארגונית, מאמנת אישית, עסקית וקבוצתית
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל מוצר בחברת LENOVO
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל בחברת AMAZON
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל כספים בחברה קבלנית
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
CIO בחברת IDigital
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל מחלקת טכנולוגיות , חטיבת הביטחון, נתב"ג
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
ממקימי חברת "אנגלברג", בה משמשת כיועצת אסטרטגית
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל מכירות ארצי, מסחריות ומשאיות בחברת סגל
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מהנדס חשמל בחברת אינטל
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל שיווק בחברת הנדל
בוגר הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
Head of Product at Placense
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
בעלת מותג התיקים היידי (Heidi)
"להיות בעלת עסק זו עבודה מסביב לשעון, ובגדול אני "one man show"

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל קטגורית מזון ברשת "שופרסל"
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהלת המוצר של אפליקציית Pay Box, מבית בנק דיסקונט
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

בוגר תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
ראש צוות פיתוח תוכנה ב-Oracle
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
בעלת חברת Bryte-investments להשקעות נדל״ן בחו״ל
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל ROX - סטודיו לעיצוב וחווית משתמש
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
כלכלן רכש במכבי שרותי בריאות
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
FP&A at Philips medical systems
בוגרת בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
ראש צוות פיננסי באמדוקס
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
מנהל שיווק נדל"ן בחברת Homemarket
בוגר בית הספר לכלכלה ומנהל

תואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
.VP of Business Development at Media Force LTD
בוגר בית הספר לניהול וכלכלה

תואר ראשון בכלכלה וניהול (.B.A) ותואר שני במנהל עסקים (.M.B.A)
בעליו של הרשת "קוקיז" ("Coockies")
"..המובהק בלימודים הוא הקהילה, זאת שנוצרת סביבך וזאת שאתה חלק ממנה"
הסגל האקדמי בתואר במנהל עסקים







